fredag 29 februari 2008

*gäsp*

Sååååå trött jag är nu! MEN så roligt jag haft :D

Alltsåt, i tisdags klockan 16 bar det av till kolmården för en etologikurs. Vi va framme vid 21 Och hade ingenting den kvällen.. På onsdagen va det upp tidigt, mycket att göra! Vi skulle göra beteendestudie på gorilla och schimpans, ha föreläsningar, va på delfinariet, sälarna, tigrarna, vildhundarna och mycket mer. Kvällen bestod av plugg då vi skulle redovisa vår studie 8.40 morgonen därpå. Efter det hade vi beök hos: vargarna,elefanterna, noshörningarna, savannstallet och lejonen som stod på schemat. FÖRSTÅR ni hur kul vi hade???

Det största av allt va att få klappa tiger genom staket, se lejonen på några meters avstånd, stå precis bredvid en vuxen giraff och få vara inne och gosa med vargarna!

Dessutom att få se Erfata: en STOOOR gorilla hane (silverrygg) på 245kg på nära håll och få se den urgulliga bebisen Enzo som man hört talas om :)

Och vargarna! Oh my god,,,, vargarna.. DET var en upplevelse. Att få se deras språk som är så jäkla mycket tydligare än hundarnas! Och att sitta med en varg som ylar tillsammans med djurvårdaren va såå häftigt! Är fortfarande helt förstummad över dessa dagar, många önskningar har gått i upplevelse och jag har tagit närmare 700 bilder! Kommer dock INTE lägga upp alla på pixbox, orkar inte sitta och förminska allihopa! Men åtminstone ett på varje djur ska jag försöka.

En kul grej va att Nanne Grönwall och hennes son va inne med Elefanterna haha. Många kameror riktades även mot henne *S*

Nä nu ska jag snart till skolan!
Hundarna måpr prima, Makea har växt Ebba har blivit mer lekfull och alla mina bilder kommer till helgen!
Imorgon är det första hjälpenkurs som gäller!

ha de

Inga kommentarer: